fbpx

5 tips til dig, som skal afvikle et live webinar

Klar til at mestre kunsten af stress-frie live webinars? 💪

Del dette post

Selv for de mest erfarne personer, kan udsigten til at afvikle et live webinar få sveden til at løbe på panden 🥵.  Tekniske udfordringer, frygten for uforudsete problemer og presset for at levere en fejlfri præsentation kan være overvældende. Overvej om du selv vil stå for al teknikken eller om du vil samarbejde med et bureau (🤞) om kameraer, mikrofoner og teknik. At samarbejde med et eksternt produktionsselskab gør typisk produktionen flottere og kan fjerne nogle af bekymringerner op til eventet. 

Til dig hvis konklusion er at hyre et eksternt bureau (🤞) til at producere dit live webinar, har vi samlet 5 tips til, hvordan du kan mindske risikoen for svedpletter under armene, både før og imens kameraet ruller. 

 

  1. Gør dit første møde med produktionsteamet til en succes.

    Forbered en detaljeret liste over dine ideer, ønsker og krav til webinaret. Dette inkluderer specifikationer vedrørende indhold, visuelle elementer og tekniske krav. Ved at dele dine drømme og forventninger klart og detaljeret kan du etablere en stærk kommunikation fra begyndelsen, hvilket øger chancerne for at realisere det webinar, du har drømt om. Vi ved det alle sammen – Communication is key 🔑✨ 
     

  2. Øv dig og planlæg en gennemgang med dit produktionsteam. 

    Når du har hyret et produktionsselskab, skal du ikke koncentrerer dig om den tekniske del men blot om din egen præstation. Forbered dig og planlæg evt. en gennemgang af slides mm. med dit produktionsteam for at identificere eventuelle indholdsmæssige udfordringer, så du kan finjustere detaljerne inden det store (eller lille) show.  
     

  3. Overvej om live formatet er det rigtige for dig. Et præ-optaget webinar kan for mange være den rette løsning.

    Hvis live-formatet virker skræmmende, kan du overveje at optage dit webinar i forvejen og streame det, som om det var live. Det reducerer risikoen for tekniske problemer under selve udsendelsen og giver dig mulighed for at redigere indholdet for en fejlfri præsentation. Der er fordele ved både live og det præ-optagede format – overvej hvilke elementer, som er vigtigst for dig at inkludere i dit webinar. 
     

  4. Forbered dit materiale og del det til produktionen i god tid. 

    Gør forberedelserne nemmere ved at have alt dit indhold klar og sendt til produktionen i god tid. Dette inkluderer præsentationer, videoer og eventuelle interaktive elementer. Et velforberedt produktionsteam kan sikre en problemfri integration af alle elementer. 
     

  5. Skab en ide om, hvordan du vil genanvende dit materiale efter udsendelsen.

    Med en ide om hvordan du vil genanvende dit webinar i dit markedsføringsmateriale efter endt webinar, kan du tilpasse webinaret til netop dette behov og mindske kompleksiteten og sikre en mere glidende proces for dit interne markedsføringsteam efter webinaret. 

 

Forhåbentligt kan du med vores 5 tips se frem til en fantastisk webinaroplevelse og ligger du inde med spørgsmål, så tøv ikke med at række ud – held og lykke! 🚀 

Skal vi producere dit næste videoprojekt?

Udfyld formularen og du hører fra os

Find mere inspiration

Shopper dine kunder live?

Hvad kan live shopping ud over at skille dig ud, komme tættere på dine kunder og øge dit salg? 🤷‍♀️